Kini Trending

Gara-Gara Tak Pandai Kupas Mangga, Calon Menantu Disindir ‘Pedas’ Oleh Bakal Mak Mertua

24
SHARES

Siapa yang tidak gementar bila tiba masanya untuk bertemu dengan keluarga bakal mertua bukan? Tambah pula buat golongan wanita, berjumpa dengan bakal mak mertua khususnya memang merupakan pengalaman yang ‘menyeramkan’. Belum lagi masuk babak perlu ke dapur, terketar-ketar dibuatnya.

Namun, tidak semua dalam kalangan mak mertua yang menyukai calon yang dibawa pulang oleh anak-anak. Ada yang akan bertindak secara negatif dan ada juga yang akan mengeluarkan kata-kata yang bakal mengguris hati calon tersebut. Memang seram!

Baca juga: Tak Sengaja Runtuhkan Kabinet Dapur Mertua, Impian Jadi Menantu Idaman Musnah!

GARA-GARA TAK PANDAI KUPAS MANGGA, KENA PERLI PEDAS!

Begitulah kisah yang dikongsikan seorang wanita bernama Area Julid di mana dia baru sahaja pergi bertemu calon ibu mertuanya pada 17 Januari lalu, seperti yang dilapor oleh Detik Food.

“Aku diajak ke rumah teman lelaki untuk berjumpa dengan ibunya. Lalu, ibunya nak makan mangga dan minta tolong aku kupaskannya.

“Aku yang tak pandai kupas mangga, cakap jujur je (tak reti kupas mangga),” jelasnya.

Menurut Detik Food lagi, Area Julid sempat meminta maaf kepada calon ibu mertuanya itu dangan mengatakan hal yang sebenar. Namun tanpa disangka, ibu teman lelakinya itu menyindir dengan mengeluarkan kata-kata pedas yang menusuk kalbu. Banyak hal tu!

“Mesti kau ni ratu kan kat rumah? Yang semua benda mak kau kena sediakan? Takkan kupas mangga pun tak boleh?” sindir ibu teman lelakinya yang buatkan hatinya sedih.

“Ye maaf makcik, saya memang tak diajar. Bukan tak diajar, saya yang taknak belajar kupas mangga,” balasnya.

Curahan hati yang dibuat di laman Twitternya itu mendapat ribuan respon oleh warganet, selain turut meraih lebih 1,900 komen berbeza.

“Ye makcik, kalau kat rumah macam ratu, takkan kat sini jadi pembantu,” tulis salah seorang pengguna Twitter.

“Boleh pulak makcik tu suruh tetamu yang kupaskan mangga, kalau dah jadi menantu takpe lah. Tapi ni suruh-suruh anak orang, suruhlah anak sendiri,” tulis seorang lagi warga Twitter.

Sumber: DetikFood

MASAKAN TERBARU DARIPADA MYRESIPI

CERITA SENSASI DARIPADA BERITA HARIAN

To Top
SKIP THIS AD ×