Didik

Umur Dah 7 Tahun Tapi Tak Tahu Membaca, Guna Teknik Ini Untuk ‘Detect’ Anak Boleh Baca Ke Tak

2.2K
reads

“Baca ni, ‘ BUNGA’…”
“Alaa, tak reti lah adik nak baca, susah”

Umur dah 6 tahun tapi tak pandai membaca lagi?

www.understood.org

MACAM MANA NAK TAHU ANAK TAK PANDAI MEMBACA?

Semu ibubapa mahukan anak-anak yang cepat dan pandai membaca kan? Jika umur anak-anak sudah menjangkau 3 tahun, sepatutnya mereka sudah didedahkan dengan ilmu dan proses membaca. Paling kurang pun sudah mampu untuk mengenali dan menyebut sesetengah perkataan. Namun, banyak kes yang berlaku dimana anak-anak masih tidak tahu membaca walaupun umur sudah menjangkau 7 tahun dan sudah masuk ke alam persekolahan. Macam mana nak belajar? Jom kita baca bagaimana cara untuk kita ‘detect’ anak-anak, adik atau saudara-mara yang tidak pandai membaca. Boleh cuba tips ini!

PERKONGSIAN DI TWITTER

witter.com/MADidham

VIDEO TEKNIK MENGAJAR YANG BETUL

Video:

*Jadi, jangan biarkan hal ini berlarutan kerana padahnya mereka yang akan rasa. Kesian anak-anak kita nanti pergi sekolah tapi tak dapat sebarang ilmu pun di sana. Oleh itu, mulakan langkah pertama untuk mengenali masalah yang dihadapi oleh anak-anak ya!

Sumber : Cikgu Idham

Yang Popular

To Top