Cantik

7 Petua Hilangkan ‘Misai’ Wanita & Bulu Pada Wajah, Tak Sakit Pun!

hilangkan misai wanita

“Kenapalah dalam adik-beradik perempuan, aku yang banyak tumbuh bulu. Tengok ni, sampai kat atas bibir pun tumbuh bulu, dah macam misai. Sorry ya, I perempuan asli! Macam mana ni? Nak tarik buang, mesti sakit. Nak cukur? Nak letak wax? Tak ada ke petua hilangkan misai wanita yang tak sakit?”

Lebihan bulu di kalangan wanita memang memalukan. Bukan apa, kalau di tempat yang tersorok, boleh lagi cover. Macam mana kalau tumbuh banyak kat atas bibir? Nampak macam ada misai sahaja.

Kalau dicabut, orang kata akan tumbuh dengan banyak lagi. Kalau wax pun, perit juga. Tiadakah cara yang tidak menyakitkan?

Jika anda mengalami masalah ini, mari cuba petua hilangkan misai wanita dengan 7 cara semulajadi ini. Apa yang pasti, ia tidak menyakitkan!

Foto Kredit: youtube.com

Foto Kredit: youtube.com

7 Petua Hilangkan Misai Wanita Serta Bulu Pada Wajah

Ini 7 petua hilangkan misai wanita serta bulu-bulu halus pada wajah yang tidak diingini.

1. Susu Kunyit

Caranya: Campur sesudu serbuk kunyit dan sesudu susu untuk membentuk pes. Sapu pes pada bahagian atas bibir dan biarkan kering, kemudian baru dibilas. Lakukan dengan kerap sehingga bulu hilang.

petua hilangkan misai wanita

Foto Kredit: savorylotus.com

2. Putih Telur

Caranya: Masukkan satu sudu serbuk kunyit dalam telur putih yang sudah dipukul. Sapu pada misai dan biarkan antara 45 hingga 60 minit, baru tanggalkan masker tersebut. Lakukan empat kali seminggu.

petua rebus telur tak pecah

Foto Kredit: merci-mama.com

3. Tepung Jagung

Caranya: Campurkan 10 ml jus lemon, 150 ml air, bersama 30 gram tepung jagung. Ia akan menjadi larutan yang likat. Sapukan pes ini pada bahagian wajah anda dan biarkan ia mengering sekitar 15 minit. Tanggalkan pes itu dengan menarik ‘kulitnya’ perlahan-lahan dan bilas dengan air bersih.

petua hilangkan misai

Foto Kredit: recipeler.com

4. Betik

Caranya: Lenyekkan setengah biji betik masak sehingga menjadi pes. Kemudian, campurkan setengah sudu serbuk kunyit. Sapukan pada kulit dan biarkan selama 15 minit. Selepas itu basuhkan muka dan ulangi beberapa kali.

petua hilangkan misai wanita

Foto Kredit: notey.com

5. Tepung Beras

Caranya: Gaul setengah sudu tepung beras bersama satu sudu yogurt. Sapu pes pada atas bibir dan biarkan kering. Urut perlahan-lahan sehingga hilang pes. Lakukan dua kali seminggu.

Foto Kredit: rhodesbaking.com

Foto Kredit: rhodesbaking.com

6. Pisang

Caranya: Lecek sebiji pisang. Sesudah itu, masukkan dua sudu oatmeal. Gaul dan sapu pada atas bibir. Sambil itu urut perlahan-lahan selama 12 hingga 15 minit. Lakukan dua kali seminggu. Ia sesuai untuk mereka yang mempunyai kulit kering.

Foto Kredit: recipeshub.com

Foto Kredit: recipeshub.com

7. Gula

Caranya: Panaskan beberapa sudu gula dalam kuali selama satu minit. Masukkan sedikit jus lemon dan gaul hingga menjadi pekat. Sejukkan dan sapu pada atas bibir. Kemudian ambil kain kering dan letak pada larutan pekat tadi. Urut perlahan-lahan dan tarik kain mengikut arah lawan bulu tumbuh.

Sebagai alternatif, anda juga boleh menggunakan madu asli untuk disapu pada wajah. Ia dipercayai dapat memberi kesan yang sama.

Kurangkan gula, elakkan diabetes, sayangi bayi

Sesuai untuk semua wanita!

Semua petua hilangkan misai wanita ini tidak memberi kemudaratan pada kulit, lebih-lebih lagi yang mempunyai kulit sensitif. Ia juga mampu membuang bulu lebihan yang tidak diperlukan.

Carian Yang Berkaitan:

  • Cara hilangkan misai perempuan
  • cara hilangkan misai
  • cara menghilangkan misai perempuan
  • cara hilangkan misai perempuan dengan cepat
  • cara menghilangkan misai
  • cara menghilangkan misai bagi perempuan
  • petua hilangkan misai wanita
  • cara hilangkan misai secara kekal
  • cara hilangkan misai bagi perempuan
  • kenapa perempuan ada misai
1 Comment

1 Comment

  1. dekna

    January 9, 2017 at 3:51 pm

    kalau try buat ni bulu tu akan tumbuh balik ke?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Yang Popular

To Top