Deko & Hias

Ubahsuai Langsir Lama Ikut Trend Terkini, Tak Susah Pun Nak Buat! Berseri Rumah Nanti

4.8K
reads

Nak ubahsuai langsir tapi tak pandai? Biasalah, orang cakap kalau nak ubahsuai lansgir ni makan masa sebab agak ‘renyah’. Maklumlah, bila sibuk berkerja ni, masa bila nak buat benda-benda macam ni. Bukan itu sahaja, kain langsir ni berat juga kan, perlu pertolongan orang ramai yang ada dalam rumah tu. Tapi, jangan risau, rupanya ada langkah yang mudah untuk anda ubahsuai langsir menjadi langsir yang cantik dan mudah digantung! Macam mana? Jom ikut cara ini langkah demi langkah!

www.pinterest.com

BARANG YANG DIPERLUKAN

1. Gunting,pembaris, pen

2. Langsir

3. Ring langsir

www.facebook.com/dura.goodtailor

LANGKAH 1

Letak untuk ukur bagi sama rata. Tak ada ukuran untuk letak ring sebab bidang kain tak sama, cuma untuk bidang 60 anda letak 8 keping ring sahaja, ukur agak-agak….tak sama sikit-sikit kira halal je.

www.facebook.com/dura.goodtailor

LANGKAH 2

Bulatkan dengan maker pen

www.facebook.com/dura.goodtailor

LANGKAH 3

Lepas itu tanda tepi 1/4 inci, tanda untuk kita gunting nanti

LANGKAH 4

Guna gunting macam ini, senang nak tikam hujung dia tajam sangat-sangat. Jaga-jaga jari.

www.facebook.com/dura.goodtailor

LANGKAH 5

Dah siap buang

www.facebook.com/dura.goodtailor

LANGKAH 6

Belah ring tu guna pisau, jangan guna pisau baru…guna pisau lama yang tak tajam.

LANGKAH 7

Letak bagi betul-betul, kalau tak betul gunting sikit-sikit lagi bagi masuk dalam bulatan tu

www.facebook.com/dura.goodtailor

SIAP!

www.facebook.com/dura.goodtailor

*Dah boleh ubahsuai langsir rumah dengan sendiri dah lepas ni! Selamat mencuba!

Sumber: Dura Good Tailor

 

 

Yang Popular

To Top