Dapur

Resipi Chicken Rice Ball Kukus Untuk Anak Yang Tak Suka Makan Nasi

Tidak mahu makan nasi adalah antara ragam yang perlu dihadapi oleh ibu bapa ketika mahu memberi anak-anak makan. Bila anak lebih cenderung dengan makanan ringan dan tidak berkhasiat, ibu bapa perlu fikirkan cara lain untuk ‘selitkan’ sumber nasi ke dalam makanan seharian mereka. Salah satu caranya adalah dengan membuat rice ball yang pastinya akan buat anak ‘jatuh cinta’ dengan nasi.

BAHAN-BAHAN CHICKEN RICE BALL

Sunday funday mommy & kiddos! Ada masalah anak tak mau makan nasi? Anak tak mau suap sebab nak pegang sendiri pulak? Bolehlah buatkan Chicken Rice Ball macam #NadhifMateen makan ni.

– Nasi

– Dada ayam

– Lobak (potong dadu)

– Telur (yang belum pass telur tak payah letak telur)

– Tepung Faiza (sikit je untuk golek-golek)*tak letak pun takpa.

– Blend kasar manja-manja je (nasi + telur + lobak + ayam)

– Bentukkan bulat-bulat, golek-golek kat tepung & bekukan atau chiller

– Goreng golek-golek #nodeepfry @kukus

Abang kawasan ummi nak masuk 11 bulan + 2 batang gigi. Ummi punya bebola terbesar sikit jadi kenalah tolong belahkan bebola tu kecik sikit sebelum dia makan.

Sumber : فاءزه اءجاه عبدالمجيد via Happy Baby Foods Malaysia

Most Popular

To Top