Suami Isteri

10 Tanda Suami Curang Pada Isteri, Ada Affair & Skandal!

10 Tanda Suami Curang Pada Isteri, Ada Affair & Skandal!

Tanda Suami Curang

Benar dan tidak disangkal, ramai juga isteri curang. Namun, apa yang selalu kita dengar ialah suami curang. Tanda suami curang itu tidak perlu dicari. Tiba masanya, ia bocor sendiri.

Jangan ingat suami yang baik di depan anda itu tidak curang. Usah pandang remeh. Banyak tanda suami curang pada isteri, yang isteri sendiri tidak sedar. Percayalah, suami yang tampak bagai seorang ‘family-man’ itulah yang cukup berbahaya. Mereka pandai merahsiakan sesuatu dari isteri sendiri.

Mari kita tengok, apakah ciri-ciri atau punca suami curang?

 

1. Marah-marah apabila isteri tanya lokasi suami

Suami curang ada affair, takut dengan Maxis Friend Finder

Suami curang ada affair, takut dengan Maxis Friend Finder

Bila isteri tanya, “Malam semalam pergi mana?”. Suami jawab, “Eh, pergi rumah Mizan la, tengok bola Manchester United lawan Arsenal. Kalau tak percaya, pergilah ‘call’ Mizan tu”, sambil mendengus. Tampak biasa bukan?

Percayalah, bila lelaki bersikap defensif apabila ditanya ke mana dia pergi, itu adalah satu petanda besar yang tidak baik. Kalau betul, buat apa nak tinggikan suara?

Seperkara lagi, suami sangat fobia dengan fungsi ‘location tracking’. Fungsi moden ini, contohnya dari Maxis, iaitu produk Maxis Friend Finder akan membuatkan suami tidak senang duduk.

 

2. Menjadi samada lebih ghairah atau tidak ghairah dengan isteri

Suami curang lebih ghairah untuk melakukan hubungan intim

Suami curang lebih ghairah untuk melakukan hubungan intim

Kalau suami tidak melayan isteri di ranjang untuk memenuhi tuntutan seksual, ia sesuatu yang pelik. Walau apa pun alasannya, lelaki normal tidak akan menolak ajakan isteri untuk melayari bahtera rumahtangga.

Namun, apabila suami ghairah tidak bertempat, lain dari kebiasaan, ia juga satu petanda dia menyimpan perempuan lain. Suami sebenarnya rasa bersalah dan ingin menebus kesalahan itu dengan melayani isteri sebaiknya. Lebih teruk, apabila suami telah ‘bersama’ dengan skandalnya itu, ia akan menaikkan hormon testosteron. Lantas, isteri di rumah juga menjadi mangsa rakusnya, walaupun ia halal.

 

3. Tiba-tiba berperwatakan kemas & berpenampilan menarik

Suami tiba-tiba cukur misai dan janggut untuk tampak anggun

Suami tiba-tiba cukur misai dan janggut untuk tampak anggun

Dulu tidak pernah peduli dengan penampilan diri. Sekarang, tiba-tiba suami ‘tuck-in’ baju ke dalam seluar. Baju kemeja atau t-shirt, hatta jika ingin pergi ke kedai, suami akan seterika sendiri. Suami juga sudah pandai beli minyak wangi. Seluar dalam yang sebelum ini isteri beli, suami sudah pandai memilih. Janggut dan misai sudah pandai ‘trim’.

Hati-hati bila perkara di atas berlaku. Pada zahirnya, nampak seperti perubahan positif, sebenarnya ‘ada udang di sebalik batu’.

 

4. Perubahan sikap suami yang ketara

Suami yang ada 'affair' dan 'skandal' akan berubah sikap

Suami yang ada ‘affair’ dan ‘skandal’ akan berubah sikap

Sekadar ingatan, antara tanda lain ialah ‘mood‘ suami juga berubah-ubah. Sekejap baik yang ¬†melampau, sekejap kasar. Sekejap marah, sekejap baik. Sekejap cium isteri, sekejap malas nak pandang isteri. Pada dasarnya, bila suami ada dua orang perempuan lain dalam satu-satu masa, dia berasa takut dan cemas.

 

5. Sudah pandai bawa telefon bimbit dalam tandas

Kalau tiada apa-apa, kenapa bawa 'handphone' masuk tandas?

Kalau tiada apa-apa, kenapa bawa ‘handphone’ masuk tandas?

Sememangnya pelik bukan? Buat apa bawa telefon bimbit atau ‘handphone’ dalam tandas. Alasan suami untuk bermain ‘game’ sebenarnya adalah satu penipuan yang perlu diselidiki. Suami sebenarnya mengambil peluang untuk main mesej dengan skandalnya itu dalam suasana yang tenang tanpa gangguan isteri dan anak-anak.

 

6. Telefon bimbit ada¬†‘password

Hati-hati bila suami letak 'password' pada 'handphone'

Hati-hati bila suami letak ‘password’ pada ‘handphone’

Pasangan suami isteri sepatutnya sentiasa berterus-terang antara satu sama lain. Tiada rahsia yang perlu disimpan. Jadi, apabila suami meletakkan ‘password’ pada ‘handphone’, dengan alasan takut anak ‘delete’ mesej penting adalah karut semata-mata.

 

7. Menjadi seorang perahsia & tidak mahu bercakap

Suami tiba-tiba jadi seorang pendiam

Suami tiba-tiba jadi seorang pendiam

Selalunya, suami akan bercerita apa yang berlaku di pejabat. Apabila dia tidak lagi mahu bercakap dengan isteri dan mula berahsia tentang aktiviti hariannya, isteri kena selidik. Suami akan berkata dia sebenarnya penat dan perlukan rehat. Sebenarnya, dia ‘penat’ untuk melayani dan mencintai dua perempuan dalam satu-satu masa.

 

8. Asyik suruh isteri balik rumah mak