Dapur

Lebih 12k Perkongsian FB, Ibu Ini Tunjuk Cara Masak Bubur Nasi Siap Dalam 10 Minit Je

Ibu-ibu yang mempunyai anak kecil pasti tahu apa perasaan nak masak bubur kan? Mengambil masa lebih kurang 30-45 minit untuk selesai masak bubur nasi adalah perkara yang ingin dielak oleh kaum ibu. Maklumlah, ada yang bekerja atau yang berada di rumah pun masih mempunyai kerja lain untuk disiapkan. Jadi, jom ikut cara ibu ini yang hanya ambil masa selama 10 minit untuk masak bubur untuk anak!

MASAK BUBUR 10 MINIT SIAP!

1. Basuh beras bersih-bersih , masukan dalam bekas dan isikan air.

2. Simpan beras tadi dalam peti sejuk beku semalaman, sebelah tu ayam untuk masak bubur anak, pack siap-siap senang nak masak nanti.

3. Time ni anda boleh letak sayur atau apa-apa bahan lain, agak mengelegak terus masukan beras yang beku tadi.

4. Semua dah bersatu mcm ni tunggu 10 minit pastikan api sederhana kecil tau.

5. Tadaaa..siap..setelah 10minit!

6. Dah siap masak tadi pun Scha blend dan masukan dalam bekas mcmni. Simpan dalam peti sejuk, time anak nak makan keluarkan satu bekas rendam guna air panas. Sehari 3 kali anak pun, Scha makan sebekas beras tadi boleh dapat 5 bekas.

Mudahnya! Tak perlu tunggu lama nak siap masak bubur ni.

Sumber : Kamsiah Mat Osman

Yang Popular

To Top