Famili

Bayi Lahir Dalam Pesawat, Diberi Nama Sama Dengan Kru Penerbangan

62
SHARES

Tindakan pantas seorang doktor dan kru kapal terbang membantu seorang wanita melahirkan anaknya di dalam pesawat berjaya menyelamatkan nyawa kedua-dua mereka. Kejadian ini mendapat perhatian warganet dan wanita itu melahirkan ketika dalam perjalanan dari Doha, Qatar ke Manila, Filipina.

Baca juga: Aneh, Bayi Dilahirkan Ada Ekor & Bebola Di Punggung!

BABY LAHIR DALAM PESAWAT, DIBERI NAMA SAMA DENGAN KRU PENERBANGAN

Laporan The Filipino Times, situasi cemas itu dibantu oleh kru kabin penerbangan PR685 dan Teresa May Buiza, melahirkan Bayi perempuan bernama Scarlett Ann sempena nama salah satu kru yang membantu sepanjang proses tersebut.

Jurucakap Philippine Airlines, Cielo Villaluna berkata, Scarlett Ann dilahirkan pada pukul 7:20 pagi. Dia bersalin sekitar 2 setengah jam sebelum tiba di Manila.

Villaluna berkata itu merupakan satu kebanggaan buat kru kabin yang sangat profesional dalam menjaga keselamatan serta terlatih untuk menangani situasi luar biasa di atas kapal.

Pasukan itu terdiri daripada pelumba Ruby del Rosario, Merian Buan Ventura, Philip King Aguilar, Marc Anthony Cue, Clinton Ros, Ann Claire Reboron dan Scarlett Mercado.

Ventura dan Aguilar adalah jururawat berdaftar dan Kapten Rainiel Viola mengendalikan penerbangan itu.

Sumber: The Filipino Times

MASAKAN TERBARU DARIPADA MYRESIPI

CERITA SENSASI DARIPADA BERITA HARIAN

To Top
SKIP THIS AD ×