Dapur

4 Resepi Mudah Bento Sandwich Inspirasi Dari Jepun

12
SHARES
sandwich

“Bosanlah asyik buat resepi sandwich yang sama je..”

Sarapan merupakan antara waktu makan yang sangat penting kepada tubuh badan terutama sekali anak-anak yang makin membesar. Tambah pula kalau sudah bersekolah, sudah pasti sebelum ke sekolah telah dihidangkan terlebih dahulu sarapan pagi supaya perut tak kosong. Tapi kalau si ibu pun asyik buat sandwich yang sama sahaja setiap hari mesti anak-anak dah bosan kan? Oleh itu, apa kata anda cuba pula perkongsian 4 resepi mudah bento sandwich ala orang Jepun. Sedap!

Baca juga: Resepi Strawberry Yogurt Bread Viral, Rasa Masam-Masam Manis!

4 Resepi Mudah Bento Sandwich

Semua roti guna whole wheat, boleh guna canadian purple wheat juga. Sedap dan mengenyangkan. Sesuai untuk bila-bila masa terutamanya untuk brunch dan picnic, kalau tak nak makan nasi boleh la ganti dengan sandwich macam ni.  Inspirasi dari sandwich Jepun.

1.BENTO SANDWICH PERTAMA

resepi sandwich

-Roti bakar

-Daun salad

-Hiirisan tomato

-Cheese slice

-4 crabstick

-Mayonis

-Telur goreng

-Daun Salad

-Roti bakar

2.BENTO SANDWICH KEDUA

sandwich

-Roti bakar

-Daun salad

-Hirisan tomato

-Telur goreng

-Serunding ayam & mayonis

-Chicken ham

-Cheese

-Daun salad

-Tutup dengan roti bakar

3.BENTO SANDWICH KETIGA

-Sekeping roti whole wheat

-Daun salad

-Hirisan tomato

-Telur dadar crabstick

-Daun salad

-Roti whole wheat

-Plastic wrap (potong dua)

4.BENTO SANDWICH KEEMPAT

-Masak eggroll

-Roti bakar

-Timun susun secara selari

-Eggroll dipotong dua

-Serunding ayam

-Mayonis

-Chicken ham

-Hirisan tomato

-Tutup dengan roti

Sedap-sedap semuanya!

Sumber: Linda Safar

MASAKAN TERBARU DARIPADA MYRESIPI

CERITA SENSASI DARIPADA BERITA HARIAN

To Top
SKIP THIS AD ×