Inspirasi

Digelar Kanak-Kanak Terkaya Di Dunia, Pendapatan YouTube ‘Kids Diana Show’ Cecah $234 Juta!

20K
SHARES

Seiring dengan perkembangan teknologi, ramai dalam kalangan kita yang sudah menceburkan diri dalam dunia YouTube. Ini juga termasuk dengan rancangan kanak-kanak seperti Kids Diana Show yang menjadi kegilaan anak-anak zaman sekarang. Memaparkan kehidupan kanak-kanak Rusia yang seringkali ‘review’ permainan yang menarik, dia juga telah menjadi salah seorang kanak-kanak terkaya di dunia!

KIDS DIANA SHOW JADI KEGILAAN KANAK-KANAK

Kids Diana Show adalah saluran YouTube bahasa Rusia yang menampilkan seorang kanak-kanak, Diana, bermain dengan keluarga dan rakannya. Sehingga Ogos 2020, saluran ini mempunyai sebanyak 60.3 juta subscribers dan mendapat sebanyak 34.6 bilion tontonan. Ini menjadikannya saluran YouTube yang paling banyak dilanggan dari Ukraine, saluran YouTube ke-12 terbesar dan saluran YouTube terbesar ke-4 yang dibuat untuk kanak-kanak.

Pada awalnya, video Diana memfokuskan pada lagu kanak-kanak, belajar bahasa Inggeris, mengulas mainan, dan vlog.
Saudara Diana, Roma, juga memiliki saluran YouTube, berjudul Kids Roma Show.

PENDAPATAN CECAH 234 JUTA DOLLAR!

Pada tahun 2019, Business Insider menganggarkan bahawa pendapatan tahunan saluran tersebut adalah dari $ 2.8 juta hingga $ 44.7 juta! Terbaharu, Kids Diana Show adalah saluran YouTube Amerika yang mempunyai nilai bersih $ 234 juta dolar pada September 2020. Memang hebat!

*Ada mak ayah yang nak dedahkan anak-anak dengan saluran YouTube tak?

Sumber: Youtube Kids Diana ShowKids Diana Show

Most Popular

To Top
×