Famili

Jom Buat Popia Ketam ‘Cheese’ Ini Untuk Sajian Si Manja, Boleh Bawa Bekal Ke Sekolah!

Bila anak-anak sudah kembali ke sekolah, salah satu perkara yang perlu diambil berat oleh ibubapa adalah pemakanan mereka. Makanan yang sihat dan versih adalah sangat penting untuk memastikan perut anak tak buat ‘hal’ ketika berada di dalam kelas. Jadi, ibu-ibu yang rajin di luar sana tu kena buat bekalan makanan untuk anak tau! Selain makanan berat, popia ketam ini juga merupakan salah satu idea menarik untuk anak-anak bawa ke sekolah. Macam mana nak buat? Jom kita cuba!

Bahan-Bahan

1. Kulit popia

2. Crab stick

3. Cheese (sy guna mozarella slices)

www.facebook.com/groups/MasakApaHariNiMAHN.my

Bahan lain tu terpulang, saya guna apa yang ade je kat umah. Popia yang kurus tu tak ada sayur, yang gemuk tu ada sayur. Boleh la cuba, sedap mkn panas-panas cicah sos bawang putih.

CARA-CARANYA

1. Letakkan semua bahan-bahan tadi diatas kulit popia sebelum dibalut dan digoreng.

www.facebook.com/groups/MasakApaHariNiMAHN.my

2. Selepas dah letakkan kesemua bahan tadi, gulungkan seperti popia biasa. Kalau ada nak buat bentuk lain pun boleh saja iktu kepada kreativiti masing-masing.

www.facebook.com/groups/MasakApaHariNiMAHN.my

3. Gorengkan selama 5 minit sampai kulit popia jadi keperangan, dah boleh angkat dan dihidangkan.

www.facebook.com/groups/MasakApaHariNiMAHN.my

*Nampak menyelerakan bukan? Memang akan menjadi kegemaran anak-anak tambah pula dijadikan bekal ke sekolah.

Sumber: Wahidah Hj. Abd Razak Via Masak Apa Hari Ini

Yang Popular

To Top