Dapur

5 Koleksi Resipi Bubur Nasi Yang Sesuai Untuk Hidangan Seisi Keluarga, Sedapnya!

7.9K
reads

“Bosannya asyik makan menu yang sama je, nak masak apa lagi eh?”

Bosan? Kalau dah setiap hari asyik makan nasi dengan menu yang sama saja, siapa yang tak bosan kan? Oleh itu, apa kata anda cuba variasikan menu harian dengan menu bubur. Tak ada idea? Jangan risau, kami senaraikan 5 jenis resipi bubur yang memang sedap belaka untuk panduan anda!

giphy.com

1. BUBUR OAT TOMYAM

http://myresipi.com/

Bubur oat? Sedap ke? Selalunya susah kalau orang nak makan makanan sihat macam ni kan, tapi berbeza dengan resipi bubur oat tomyam ini! Memang terbaiklah rasa pedas-pedas tomyam tu. Bukan itu sahaja, selain dari memberikan rasa yang enak kepada tekak kita, bubur oat ini juga sangat bagus untuk mengawal kadar kolestrol badan kita tau!

Resipi bubur oat tomyam : http://myresipi.com/recipes/bubur-oat-tomyam

2. BUBUR NASI PEDAS

http://myresipi.com/

Siapa yang pernah tak suka dengan bubur nasi pedas ini kan? Bukan lagi menu yang baharu, tetapi bubur nasi pedas ini sudah menjadi makanan kegemaran sejak zaman dahulu lagi, tambah pula waktu demam. Memang boleh sembuh terus demam tu! Dengan adanya resipi ini sebagai panduan untuk anda, mesti bubur nasi ini akan menjadi bertambah sedap dan anda juga boleh pelbagaikan isi dalam bubur tu juga ya!

Resipi bubur nasi pedas : http://myresipi.com/recipes/bubur-nasi-pedas

3. BUBUR NASI JAGUNG

http://myresipi.com/

Resipi bubur ini mungkin akan memberikan kelainan kepada resipi bubur yang anda tahu selama ini. Jarang kalau nak jumpa bubur nasi bersama jagung kan? Oleh itu, apa kata anda cuba resipi ini supaya dapat pelbagaikan menu untuk seisi keluarga. Bukan itu sahaja, anak-anak pun akan suka kalau bubur letak jagung ni.

Resipi bubur nasi jagung : http://myresipi.com/recipes/bubur-nasi-jagung

4. BUBUR BARLI

http://myresipi.com/

Selain dari bubur nasi, ada juga bubur yang boleh dijadikan sebagai pencuci mulut. Jom kita cuba buat bubur barli untuk pencuci mulut selepas makan nasi. Bukan itu sahaja, bubur barli ini juga sesuai untuk menyejukkan badan. Bukan sahaja enak, tapi sesuai juga untuk kesihatan tau!

Resipi bubur barli: http://myresipi.com/recipes/bubur-barli

5. BUBUR AYAM SIHAT

http://myresipi.com/

Bubur ini sudah semestinya akan menjadi salah satu kegemaran seisi keluarga khususnya anak-anak. Bubur ayam sihat ini sangat sesuai untuk dimakan pada bila-bila masa sahaja. Turut dimasukkan sedikit rempah kari, resipi bubur ayam ini ternyata akan menjadi lain dari yang lain! Cubalah!

Resipi bubur ayam sihat : http://myresipi.com/recipes/bubur-ayam-sihat

*Nampak menyelerakan betul! Apa tunggu lagi, jom kita cuba!

Sumber: MyResipi.com

Yang Popular

To Top