Kewangan

Semakin Jelita & Bijak Kewangan Gadis Zaman Kini, Semakin Cerah Masa Depan- Pakar

7
SHARES
gadis bijak kewangan

Apabila tiba sahaja hujung bulan, ramai di antara kita sering mengalami masalah untuk menguruskan kewangan secara bijak. Hal ini kerana, kita sering kali terlebih belanja hingga duit yang sepatutnya dikeluarkan untuk membayar komitmen bulanan juga turut digunakan.

“Saya galakkan wanita ada harta sendiri. Bukan untuk bersaing dengan lelaki. Tetapi persiapan untuk masa depan sendiri,” kata seorang penceramah berkenaan tips kewangan orang muda yang berkongsi di Facebooknya, Azizul Azli Ahmad, berkenaan dengan wanita yang bijak menguruskan duit.

Baca juga: 3 Jenis Karakter Mak Mentua Yang ‘Susah’ & Tips Untuk Tawan Hatinya

TIPS UNTUK GADIS BIJAK KEWANGAN ZAMAN KINI

May be an image of one or more people and text that says "GADIS BIJAK KEWANGAN ZAMAN INI 1.Ada pendapatan sendiri. 2. Catat perbelanjaan dan pengeluaran setiap hari. 3. Tidak boros dan ada persiapan mental baik bab kewangan dan emosi Melabur demi masa depan bukannya bergantung pada bakal suami. 5, Ada Dana Kecemasan dan Perlindungar Takaful buat diri sendiri. Rajin belajar dan membaca bab pelaburan ilmu diri sendiri. 7. Memiliki impian dan ada rumah sendiri untuk perlindungar diri tanpa mengharapkan bakal suami. Semakin bijak dan jelita kewangan anda, semakin cerah masa depan untuk diri sendiri. f AZIZUL AZLI AHMAD W.RUMAHBUKU.M"“Bila wanita berharta mereka lebih bersedia. Siti Khadijah sahaja wanita mulia dan sangat berharta,”

“Dia bukan wanita biasa biasa. Junjungan besar Nabi kita pun jatuh cinta,” ditulis oleh Azizul Azli Ahmad.

Tujuan wanita bijak menguruskan duit adalah bukan untuk menggugat status lelaki namun tujuannya adalah untuk masa depan mereka sendiri juga. Bencana kewangan terbesar buat wanita, bila suami meninggal atau ditinggalkan tanpa harta benda.

Berikut adalah 7 tip yang telah dikongsi dan diharapkan dapat dijadikan panduan dalam mengurus kewangan anda secara berhemah:

5 Reasons Why We Still Need Cash1. Ada pendapatan sendiri.

What Is Self-Insurance? What Are Its Advantages & Disadvantages?2. Catat perbelanjaan dan pengeluaran setiap hari.

Stress Management - HelpGuide.org3. Tidak boros dan ada persiapan mental baik bab kewangan dan emosi.

What Is Micro Investing And How do I Start?4. Melabur demi masa depan dan bukannya bergantung harap pada bakal suami.

5 steps to build your emergency money stash - Your Money & Your Life5. Ada dana kecemasan dan perlindungan Takaful buat diri sendiri.

Benefits of Reading Books: For Your Physical and Mental Health6. Rajin belajar dan membaca bab kewangan dan pelaburan ilmu diri sendiri.

First-timer's guide to buying a home in Malaysia | RealestateMY7. Memiliki impian dan ada rumah sendiri untuk perlindungan diri tanpa mengharapkan bakal suami.

“Semakin bijak dan jelita kewangan anda, semakin cerah masa depan untuk diri sendiri,”

Semoga perkongsian ini dapat membantu wanita di luar sana!

Sumber: Facebook Azizul Azli Ahmad

MASAKAN TERBARU DARIPADA MYRESIPI

CERITA SENSASI DARIPADA BERITA HARIAN

To Top
SKIP THIS AD ×