Cantik

Guna Tomato Dah Boleh Dapat Kulit Cantik Dan Gebu! Ikut 3 Cara Mudah Ini, Senang Je

3.3K
reads

Bukan sahaja sebelum raya, penjagaan wajah selepas beraya pun perlu diamalkan juga. Maklumlah, setelah seharian pergi beraya tak kira panas atau tidak, kulit kita banyak terdedah dengan udara luar. Jadi, kenalah selalu bersihkan kulit kan? Cara yang paling bagus adalah dengan menggunakan bahan semulajadi salah satunya adalah dengan menggunakan tomato. Tomato memang sudah terkenal dengan amalan penjagaan kulit sejak dari dahulu lagi dan memang terbukti, kulit anda akan kekal mulus jika selalu mengamalkannya dalam pemakanan atau sebagai rutin kecantikan. Nak tahu cara nak cantikkan kulit dengan menggunakan tomato? Boleh guna 3 cara mudah ini!

homemademasks.net

1. TOMATO & GULA

http://wikitalks.com/

– Basuh muka dengan air suam.
– Belah 2 tomato tu, so boleh guna 1 pagi, 1 malam.
– Ambil tomato tu tekap permukaan kat gula, pastu gosok dan sental muka anda.. jangan sental kuat sangat.. ikut tahap “tahan sakit” anda semua ya.. jangan sampai luka dah la..
– Biarkan 5 minit, pastu bilas dengan air.. Then keringkan dengan tuala besih tau!!

2. TOMATO YG DIBEKUKAN

www.flickr.com

– Belah 2 tomato tu, dan masukkan dalam peti ais bahagian beku.. jangan campur dengan ruangan ikan pulak tau!!!
– Keluarkan tomato yang dah beku tu, sental kat kulit muka anda, sental sampai tomato tu macam dah habis seratnya.
– Pastu bilas muka anda dengan air bersih then keringkan dengan tuala bersih.
– Buat pagi dan malam.. confirm cun!!!

3. TOMATO ASLI TANPA BAHAN LAIN

http://www.stylecraze.com/

– Pilih tomato yang agak masak, lenyek keseluruhan tomato tu.
– Sapu dan ratakan pada kulit muka anda.
– Biarkan selama 15-20 minit.
– Then bilas dengan air besih.
– Keringkan dengan tuala bersih.

*Amalkan dua kali seminggu, mesti kulit wajah anda akan sentiasa berseri-seri dan gebu macam orang Korea! Jangan lupa cuba nanti ya!

giphy.com

Sumber: Yatie Ahmad

Yang Popular

To Top