Cantik

Cara Untuk Dapatkan Kulit Cantik Macam Pelakon Bollywood, Rupanya Guna Kunyit Je!

6.5K
reads

Setiap kali tengok filem Bollywood, mesti akan ada adegan dimana wanita akan meletakkan mask kunyit yang dibuat sendiri di muka kan? Tambah pula kalau sebelum majlis perkahwinan, bakal pengantin lelaki pun akan dipakaikan dengan mask kunyit. Memang sejak dahulu lagi, amalan menjadikan kunyit sebagai masker untuk golongan wanita di India adalah sangat popular untuk menjadikan kulit lebih mulus dan tak ada jeragat! Patutlah pelakon-pelakon Bollywood ni kulit semua gebu dan nampak lembut je. Jom kita cuba buat mask kunyit ni, agak-agak boleh lawan pelakon Bollywood tak?

http://www.stylecraze.com/

PERKONGSIAN CARA BUAT MASK KUNYIT

Pernah tak fikir kenapa orang India jarang-jarang ada jeragat? Sejak zaman skolah saya selalu perhatikan rakan-rakan keturunan India ni kulit muka mereka halus dan tak berjerawat. Mereka selalu gunakan kunyit hidup sebagai masker. Jangan salah sangka, saya bukannya nak jual produk kecantikan yer. Hanya nak kongsi petua yang dah lama saya amalkan. Kalau anak-anak balik dari asrama memang saya paksa pakai kat muka.

http://www.sketchysloth.com/

Sesuai utk merawat kulit BERJERAWAT dan JERAGAT. Bintik-bintik hitam dekat hidung pun confirm hilang. Selamat mencuba ! Guna bahan-bahan dapur saja.

BAHAN-BAHAN

www.facebook.com/asfalela.abdullah.1

Segenggam beras (rendam 2 jam)
1 inci kunyit hidup
1 sudu jus lemon atau limau kasturi
1/2 cawan air
2 biji sengkuang cina (untuk lembab dan sejukkan kulit) * tak ada pun takpe

1. Semua bahan-bahan blend sampai halus.
2. Tuang dalam bekas bertutup selama 1 jam.
3. Buang air di lapisan atas, ambik mendapannya sahaja.
4. Sapu di muka sambil gosok-gosok seluruh muka kecuali bahagian mata. Biarkan sekejap lebih kurang 10 minit.

www.facebook.com/asfalela.abdullah.1

– simpan dlm peti sejuk. Buat 2 kali seminggu

* Lepas dah pakai mask kunyit ni dua kali seminggu, muka anda akan makin cantik dan berseri- serilah macam Aishwarya Rai!

Cantiknya!- www.giphy.com

Sumber: Asfalela Abdullah

Carian Yang Berkaitan:

  • petua kecantikan orang india guna kunyit
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Yang Popular

To Top