DIY & Kraf

Wah! Cara Tanam Kangkung Dengan Mudah, Guna Raga Pun Dah Boleh Tau!

1.8K
reads

Siapa suka sayur kangkung? Sedap kan sayur kangkung ni tak kira dimasak dengan cara apa sekali pun. Nak cari di pasaraya pun mudah untuk dijumpai dan dijual dengan harga yang murah. Tapi, buat anda yang setiap hari mesti ada menu sayur kangkung setiap kali makan tu, penat juga kalau setiap hari nak beli kangkung kan? Jom! Apa kata anda cuba sendiri tanam kangkung. Dalam rumah pun boleh tanam tau!

giphy.com

CARA-CARA

1. Pergi beli bijih benih kangkung kat kedai
2.Letak bijih benih kangkung dalam raga ada lubang-lubang macam dalam gambar tu
3.Ambil satu baldi dan letakkan air hingga sampai ke raga yang ada bijih benih kangkung tu. Tunggu lah hasilnya.

LANGKAH 1

www.facebook.com/diarihati

LANGKAH 2

www.facebook.com/diarihati

LANGKAH 3

www.facebook.com/diarihati

LANGKAH 4

www.facebook.com/diarihati

KANGKUNG YANG TUMBUH DENGAN SIHAT!

www.facebook.com/diarihati

*Tanam banyak-banyak kangkung ni senang la nanti ambil terus saja bila nak masak. Tak payah susah-susah ke kedai lagi.

Sumber: Tips Tanam Pokok (Pakar diari hati )

Carian Yang Berkaitan:

  • diy kraf
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Yang Popular

To Top