Nur

Panduan Zikir & Doa Dari Mufti Negeri Sembilan, Mohon Keselamatan Dari Segala Wabak

186
SHARES

Dengan penularan wabak Coronavirus @ COVID-19 yang tidak menunjukkan petanda untuk reda dalam masa terdekat ini, semakin ramai berasa gelisah dan bimbang terhadap keselamatan masing-masing. Kerajaan dan petugas kesihatan Malaysia sedang berusaha sedaya-upaya membendung wabak ini di samping memohon sokongan serta mengharapkan doa seluruh rakyatnya.

Jadi, tidak salah untuk kita menjalankan tanggungjawab sebagai umat Islam, mengamalkan doa dan zikir bagi memohon perlindungan dari Yang Maha Esa. Oleh itu, ini adalah panduan zikir dan doa dari Jabatan Mufti Kerajaan Negeri Sembilan yang anda boleh amalkan.

ZIKIR DAN DOA UNTUK KESELAMATAN DAN KESENTOSAAN DARIPADA WABAK

Antara yang dikongsikan adalah membaca Al-Fatihah dan dihadiahkan kepada Rasulullah. Bukan itu sahaja, anda disarankan supaya ingat di dalam hati dan memohon kepada Allah supya dijauhkan segala kesusahan.

Doa untuk keselamatan dan kesentosaan daripada segala wabak dan penyakit ini dibaca selepas solat fardhu dan solat sunat.

*Semoga penularan wabak yang melanda seluruh dunia ini akan reda kelak supaya kita dapat menjalani ibadah puasa dengan seleas. Aamin.

Sumber : Nur Hafizha Jasmin

Most Popular

To Top