Rumah

Cara Bersihkan Dapur Lepas Masak, Berkilat-kilat Macam Baru!

9.1K
SHARES
cara bersihkan dapur

Mesti ramai nak tahu apa rahsia bersihkan dapur gas tu supaya nampak bersih, cantik dan berkilat-kilat macam dapur baru ni kan?

Tak perlu nak pakai sabun special yang mahal-mahal tu.

Cuma guna bahan di dapur saja.

Jom kita tengok cara yang dikongsikan oleh Dapur Pak San ini.

Cara Bersihkan Dapur Dengan Mudah, Berkilat-kilat Macam Baru

Ramai bertanya dan nak tau cara untuk kilatkan dapur seperti baru.

Cara kilatkan dapur

Cara-caranya:

1. Tabur atas dapur baking soda + garam . Kemudian tuang sabun cuci piring.
2. Lumur bagi samarata ke semua tempat. Tutup guna tisu dan tuang cuka. Pastikan cuka meresap dan basah.
3. Biarkan dalam 1 jam . Lepas tu buka dan gosok guna besi pengosok periuk.

Inshaallah senang bersih kotoran degil atas dapur dapur. untuk kuali pun boleh guna tips ni .

Kredit petua & foto: Dapur Pak San

Baca juga:

MASAKAN TERBARU DARIPADA MYRESIPI

CERITA SENSASI DARIPADA BERITA HARIAN

To Top
SKIP THIS AD ×