Famili

Banyak Cara Merawat Luka Yang Salah & Menyebabkan Jangkitan! Ini Cara Yang Betul Menurut Hansaplast!

268
SHARES

Nampak remeh tapi sebenarnya cara merawat luka yang betul ni sangat penting. Yelah, kita tak tahu seberapa teruk luka kita tu kan? Kalau kita tak ambil endah, boleh meninggalkan bekas luka yang teruk. Luka pula seringkali terjadi tanpa sengaja. Kadang-kadang tengah baca buku tiba-tiba rasa tangan pedih, rupanya terluka kena kertas.

Tapi anda nak tahu tak, sebenarnya banyak cara merawat luka yang salah. Banyak yang kita dengar cara turun temurun dari nenek moyang kita tanpa tahu asal usulnya betul tak? Paling famous kita dengar ialah basuh dengan air garam, letak ubat gigi dan macam-macam lagi.

Sebenarnya cara untuk merawat luka yang betul ni mudah je. Jom kami senaraikan.

Wajib ada 3 produk ni di rumah untuk memudahkan para ibu bapa bila berhadapan dengan situasi sebegini

Sebagai ibu bapa, anak-anak jatuh dan terluka memang merupakan mimpi ngeri untuk kita. Rasa serba-salah, sedih tengok anak menangis semua ada. Sebab tu lah dekat rumah disarankan untuk mempunyai peti kecemasan sekiranya terjadi kes-kes kecederaan kecil sebegini!

Apa pun paling penting bila anak-anak anda luka anda perlu kekal tenang tapi pada masa yang sama bergerak pantas. Bila dah ada barang yang sepatutnya di rumah, pasti mudah untuk anda capai dan terus bantu anak anda.

Bila dah dapat peti kecemasan, ikut langkah dibawah:

Langkah 1: Bersihkan luka dari kotoran dan bakteria dengan sembur spray luka.

Langkah 2: Balut atau tampal tempat luka tersebut dengan plaster

Langkah 3: Untuk mempercepatkan proses pemulihan luka, sapu minyak penyembuh luka.

Tapi tak semua kes boleh dirawat sebegini tau, kalau luka anda tu berdarah tanpa henti atau luka tersebut terlalu dalam dan besar, anda kena mendapatkan bantuan dari pihak doktor!

3 produk Hansaplast ni merupakan produk yang wajib ada di dalam peti kecemasan anda!

Hansaplast Wound Spray

Bagi mengelakkan luka tersebut terkena jangkitan, spraykan Hansaplast Wound Spray dalam jarak kira-kira 10cm supaya segala kekotoran dan bakteria dapat dihilangkan.

Jangan risau, walaupun di spray terus ke luka, anda tidak akan rasa pedih pun sebab spray ni pain-free! Jadi, bakteria serta kekotoran boleh dihilangkan tanpa rasa sakit***!

Spray ini juga tidak mempunyai apa-apa warna jadi ianya tidak akan meninggalkan apa-apa kesan dekat baju anda.

Ia juga tidak berbau dan mampu untuk menghalang jangkitan luka dengan berkesan. Kanak-kanak dan kulit sensitif pun boleh pakai!

Hansaplast plasters

Antara produk Hansaplast yang selalu kita pakai mesti lah plaster ni kan? Ia mampu untuk menghalang sehingga 99% bakteria* tau untuk masuk ke luka! Jadi, jangkitan dapat dielakkan dan kulit kita boleh la mulakan proses penyembuhan semula jadi tanpa halangan.

Salah satu sebab ramai pengguna Hansaplast ni ialah sebab didatangkan dengan pelbagai size! Jadi, mereka ada untuk semua yang anda perlukan. Boleh tampal dekat kaki, jari, badan, lutut semua boleh !Ia juga tahan lama dan kulit anda masih lagi boleh bernafas walaupun di plaster.

Dengan lebih 100 tahun pengalaman, Hansaplast selalu uji produk mereka bagi memastikan kualiti dan keselamatan produk mereka terjamin.

Hansaplast Wound Healing Ointment

Membantu penyembuhan luka kecil dan kulit yang rosak seperti melecet, calar, melecur kecil dan kulit merekah. Minyak ni juga berupaya untuk menyembuhkan luka 2X ganda lebih cepat**!

Ia juga lengkap dengan pelindungan yang boleh menghalang luka daripada kering lantas menjadikan proses penyembuhan luka berjalan secara semula jadi dan mengurangkan risiko parut.

Hansaplast Wound Healing Ointment juga bebas daripada pewangi, pewarna, pengawet dan sebarang bahan diekstrak dari haiwan. Paling best,  bayi atau sesiapa yang mempunya masalah kulit rosak, iritasi, kering atau kulit sensitif boleh guna juga tau.

Hanya dengan 3 produk ni sahaja tau anda dah boleh merawat luka kecil di rumah. Lepas ni kalau ada kejadian yang tak diingini anda mesti dah tak panik. Paling best, ia bebas sakit (pain-free) tau!

Tak kisah la sama ada anda spray, tampal atau sapukan minyak, anda tidak akan rasa pedih atau sakit pun. Confirm anak-anak tak menangis dah!

Lengkapkan peti kecemasan di rumah anda dengan 3 produk Hansaplast ni hari ni! Boleh didapati di farmasi-farmasi berdekatan anda. Untuk maklumat lanjut anda boleh klik dekat SINI! 

 

*Plastik Hansaplast melindungi daripada kotoran & bakteria
**Salap penyembuhan luka Hansaplast sembuh sehingga 2x ganda lebih cepat berbanding luka yang tidak dirawat
***95% of test users agree* *PMCF-Study, 95% agreement „Wound Spray is pain-free to use”, n=59, Freese R, physician, principal investigator, Hamburg, 2019
No. Kelulusan Iklan: MDAMD 0459/2022

 

 

 

MASAKAN TERBARU DARIPADA MYRESIPI

CERITA SENSASI DARIPADA BERITA HARIAN

To Top
SKIP THIS AD ×